Meny
Meny

Anna

Tjänsteägare, IT

Anna bytte tjänst efter föräldraledigheten

Anna har haft olika jobb inom Afa Försäkring. Efter föräldraledigheten kände hon att hon ville utvecklas och bytte jobb. Nu är hon tjänsteägare för IT-tjänsten ärendehanteringssystem på avdelningen Tekniktjänster.

Annas första tjänst på Afa Försäkring 2011 var som dokumenttekniker på avdelningen skanning. Efter ungefär ett år blev hon produktionsledare och därefter supporttekniker vid servicedesken. Idag har hon bytt tjänst igen. Avdelningen Tekniktjänster har hand om företagets ärendehanteringssystem Easit, dit alla kan anmäla ärenden av olika slag, till exempel om någon behöver ändra något på en sida på webben, om någon behöver beställa material eller om någon behöver support med sin dator.

– Jag hade en dialog med min chef där jag berättade att jag kände mig klar på servicedesk efter sex år och ville utvecklas. Efter min föräldraledighet fick jag möjlighet att jobba med en förstudie gällande vad Afa Försäkring vill ha av ett ärendehanteringssystem och därefter skapades IT tjänsten ärendehanteringssystem.

Vilka är dina arbetsuppgifter som tjänsteägare?
– Det innebär en hel del administrativt jobb med till exempel tjänsteplan, budget och roadmap, Men jag jobbar också operativt i ärendehanteringssystemet Easit med förbättringsåtgärder och beställningar/incidenter gällande det.

Vad är roligast med att arbeta på Afa Försäkring?
– Det är ett bra företag. Till exempel finns det möjlighet att byta jobb inom företaget. Och så har vi vår fritidssektion, Afa Fritid, där det finns mycket man kan göra och vara med på. De två företagsfesterna varje år är också roliga.